Top | RSS | Admin
スポンサーサイト  | スポンサー広告
------------------------------------------------------------
【--/--/-- --:--】   | Top↑






FREEDOM '90/GEORGE MICHAEL  | MUSIC


FREEDOM '90/GEORGE MICHAEL

2008年6月16日、カリフォルニアのゲイカップルの婚姻が認められたニュースを知ったジョージマイケルが
翌日のサンディエゴ後援でアンコール曲に選んだ歌

Wham! 時代の彼がBrooke Shields, や Whoopi Goldberg そして Melissa Megginson 他大女優達との交際がささやかれたりしましたが、この楽曲が発表された3年後、恋人のファッションデザイナーFeleppa が エイズで他界した後に全てを公の場に明かす事を決意しカミングアウトした。

この歌はFelppaに出会う一年前に歌われた歌で、自分らしく生きる決意を力強く表現している。


FREEDOM '90/GEORGE MICHAEL

君をがっかりさせたりしないよ
あきらめやしない
サウンドに何らかの確信を得ているんだ
そうれは僕が手に入れたたった一つの宝物
君をがっかりさせたりしない
だから僕を見捨てたりしないで
だって、僕は死ぬほど君のそばにいたいんだ

天国は知っているよ僕がただの若造だったって事
自分が何者になりえるのか知らないでいた
プライドとお楽しみだけで飢えたハイスクールガールとかわりゃしない
ああ、たぶんもうたくさんだったんだ
レースに勝ち残るためのもっともっとカワイイ顔を作る
真新しい服に豪勢な場所
君のロックンロールTVの中さ
今日の僕は一味違うぜ
とんでもない
考えてみろよ、僕自身に幸福をもたらすぜ

君が知るべき事がある
もうそろそろ潮時なんだよ
僕の心の奥底に何かがあるんだ
僕の中に他の誰かが宿っているんだ
写真盾の中に君の顔を戻すんだ
雨の中に君の歌を返すんだ
君にただわかって欲しいだけなんだ
時には洋服がその人を作らないって事をね

僕達が今しなけりゃならない事はね
嘘をつくのを辞めてさ、何とかして真実を明かす事なんじゃないかな

僕達が理解しなければならない事はね
僕が君のものではなくって
君が僕のものでもないって事さ
フリーダム
君が欲しいものを相手に与えるだけじゃない?
フリーダム
君も望む事を相手にも与えるって事さ

天国は知ってるんだ、僕達がしっかり楽しんだ事をね
出だしは好調! 友達と僕だけで
僕達はすべてがうまくいってたよ
まったくファンタジーの中で生きてたんだね
レースに勝って
その場所を立ち去った
故郷へ戻って新しい顔を手に入れた
MTVボーイになるためにね
だけど今の僕はあの頃とはちょいと違うよ
自分の幸福を追求するんだ

君に知っておいて欲しい事があるんだ
たぶんショーは辞めにするべきなんだ
僕の心の奥底にあるもの
忘れ去られた僕自身
君の写真をフレームに戻すんだ
雨の中に君の歌を返そう
君にわかって欲しいだけなんだ
時には洋服がその人を作らないって事をね

天国に続く道のように見えてもね
地獄のように感じたりするんだ
パンのどちら側にバターが塗られているか知ったときにね
ナイフを手に取ったんだ
また他の写真のためにポーズをとるんだ
でも君がヒップを振るときに
彼らは気づくんだ
僕達が最後に犯した過ちにね

ああ、ざまあみろだよ

ざまあみろって言ってるんだ

心変わりした償いさ

結局のところね
君に理解して欲しいだけなんだ
時に洋服はその人を作らないって事をね

僕は自由にしがみつく
多分君達が僕に望むものじゃ無いかもしれないが
これがあるべきすがたなんだよ
顔を失って初めて
僕は生きてるって思えるから















FREEDOM '90/GEORGE MICHAEL

I won't let you down
I will not give you up
gotta have some faith in the sound
it's the one good thing that I've got
I won't let you down
so please don't give me up
because I would really, really love to stick around

heaven knows I was just a young boy
didn't know what I wanted to be
I was every little hungry schoolgirls pride and joy
and I guess it was enough for me
to win the race? a prettier face!
brand new clothes and a big fat place
on your rock and roll TV
but today the way I play the game is not the same
no way
think I'm gonna get me some happy

I think there's something you should know
I think it's time I told you so
there's something deep inside of me
there's someone else I've got to be
take back your picture in a frame
take back your singing in the rain
I just hope you understand
sometimes the clothes do not make the man

chorus
all we have to do now
is take these lies and make them true somehow
all we have to see
is that I don't belong to you
and you don't belong to me
freedom
you've gotta give for what you take
freedom
you've gotta give for what you take

heaven knows we sure had some fun boy
what a kick just a buddy and me
we had every big-shot goodtime band on the run boy
we were living in a fantasy
we won the race
got out of the place
I went back home got a brand new face
for the boys on MTV
but today the way I play the game has got to change
oh yeah
now I'm gonna get myself happy

I think there's somethig youshould know
I think it's time I stopped the show
there's something deep inside of me
there's someone I forgot to be
take back your picture in a frame
take back your singing in the rain
I just hope you understand
sometimes the clothes do not make the man

chorus

well it looks like the road to heaven
but it feels like the road to hell
when I knew which side my bread was buttered
I took the knife as well
posing for another picture
everybody's got to sell
but when you shake your ass
they notice fast
and some mistakes were build to last

that's what you get

I say that's what you get

that's what you get for changing your mind

and after all this time
I just hope you understand
sometimes the clothes do not make the man

I'll hold on to my freedom
may not be what you want from me
just the way it's got to be
lose the face now
I've got to live
スポンサーサイト
------------------------------------------------------------

テーマ=洋楽 - ジャンル=音楽

【2008/06/19 15:35】   トラックバック(0) | コメント(0) | Top↑






<<レンダーオークション | Top | George Michael のコンサート>>
コメント
コメントの投稿












管理者にだけ表示を許可する

トラックバック
トラックバックURL
http://coolcuts.blog6.fc2.com/tb.php/1442-6f379d42
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
| Top |
